Korzystanie z tej witryny oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies.
Więcej informacji możesz znaleźć w naszej Polityce prywatności.
Nie pokazuj więcej tego komunikatu
Język
Polski Angielski Niemiecki Rosyjski
Kategorie
  » Kingway
  » Wilmat WM
  » Benzer
  » Inca
  » Zumico
  » Kingway
  » Wilmat WM
  » Benzer
  » Inca
  » Zumico
  » Kingway
  » Benzer
  » Inca
  » Zumico
  » Kingway
  » Benzer
  » Kingway
  » Wilmat WM
  » Zumico
  » Kingway
  » Wilmat WM
  » Benzer
  » Inca
  » Zumico
Części zamienne


 
Informacje
Pliki do pobrania
Polski tłumik żużlowy
Kto jest online
Obecnie w sklepie jest

 online.
Katalog » Porady
Porady

PORADY...

 

praca silnika 4T


zasada działania silnika czterosuwowego


praca silnika 2T


DOCIERANIE SKUTERA I QUADA
Najważniejszym momentem życia Waszego skutera jest przebieg pomiędzy
0 a 1500 km. Dlatego też proszę o uważne przeczytanie poniższych informacji.

Nowy silnik musi być oszczędzany podczas pierwszych godzin użytkowania.
W efekcie dobrze dotarty silnik jest dopiero po przejechaniu około 1000 -1500km.
podczas których ruchome części silnika zużywając się wzajemnie się docierają.
W przebiegu tego okresu, unikaj długiej jazdy na pełnym gazie i ewolucji,
wywołujących przegrzanie silnika.
Najlepiej nie odblokowuj skutera przed dotarciem.
Podczas pierwszych kilometrów zalecane jest zwiększyć dawkę oleju dolewając
go także do zbiornika z paliwem

•1. 0 - 150 km (0-25 km/h) -Unikaj przekręcania manetką gazu o więcej niż
1/3 obrotu. Zatrzymaj silnik i pozwól na jego ochłodzenie od 5 do 10 minut
po każdej godzinie jazdy.Od czasu do czasu zmieniaj prędkość jazdy skutera.
Nie jedź przez dłuższy czas ze stałą szybkością.
•2. 150 - 500 km (0-45 km/h) -Przy dłuższych okresach jazdy unikaj
przekręcania manetką gazu o więcej niż połowę obrotu.
•3. 500 - 1000 km (0-45 km/h) -Unikaj jazdy z przekręconą manetką gazu
wyższą niż 3/4 obrotu.
•4. 1000 km i ponad -Unikaj całkowitego otwarcia manetki gazu przez długi
czas. Od czasu do czasu zmieniaj prędkość jazdy.
•5.Po 1000 km używania powinno się zmieniać olej przekładniowy.

Jeżeli Twój skuter będzie dotarty tak jak jest to wyżej opisane, możesz być
pewny, że uzyskach najwięcej mocy i że skuterem pojeździsz przez długie lata.


BLOKADY W SKUTERACH - GDZIE SĄ I NA CZYM POLEGAJĄ

•BLOKADY W SKUTERACH
W Polsce motorower (skuter) to pojazd jednośladowy o pojemności silnika do 50ccm
i prędkości maksymalnej 45km/h. Dlatego każdy nowy skutermusi spełniać te wymogi,
by zostać dopuszczonym do ruchu jako motorower.
Jednoślady o pojemności skokowej silnika powyżej 50 ccm i prędkości maksymalnej
powyżej 45 km/h w świetle Polskich przepisów są motocyklami.
Dlatego nowy skuter posiada blokady ograniczające jego prędkość maksymalną.
Osoby zdejmujące blokady "we własnym zakresie" muszą pamiętać,że W przypadku
zatrzymania przez Policję i stwierdzeniu przekroczenia prędkości,może zostać
zatrzymany dowód rejestracyjny a pojazd może zostać skierowany na powtórne
badania techniczne lub skierowany wniosek o rejestracje pojazdu jako motocykl.
Powtarzam - odblokowany skuter jest już motocyklem wymagającym prawa jazdy.
Dla wielu kupujących pierwszą rzeczą, o jakiej myślą po zakupie skutera
jest jego odblokowanie. Otóż blokad w skuterach jest dość dużo,
dlatego opiszę tu kilka najczęściej stosowanych.
I tak do podstawowych należą następujące ograniczenia.


•USUWANIE BLOKADY W GAŹNIKU (silnik 4T)

Tuleja ograniczająca nad przepustnicą-zapobiega pełnemu otwarciu przepustnicy
odkręcamy pokrywkę pod siedzeniem


a następnie pokrywkę gaźnika przykręcona na dwie śrubki



Dysza w gaźniku
ogranicza ilość dozowanej mieszanki- wymina zalecana TYLKO w przypadku
przeróbek w filtrze powietrza i regulacji gaźnika.

•Filtr powietrza- zwężka (2T i 4T)
znajduje się wewnątrz filtra -przy otworze ssącym. Jest to najczęściej krótka rurka o
małej średnicy ograniczająca ilość powietrza.
Należy usunąć tą rurkę, ale pamiętać że
usuwając ją trzeba zmienić też dysze w gaźniku.



•MODUŁ ZAPŁONOWY (2T i 4T)
Możemy rozróżnić dwa rodzaje "blokady na module zapłonowym"
oczywiście jest to zależne od producenta (marki pojazdu)
Najczęściej jest to blokada samego modułu CDI (czyli "kostki zapłonowej")
-konieczna wymiana modułu
występują też blokady poprzez ograniczenie prędkości nadawanej z czujnika obrotów
- usunięcie polega na odłączenie lub przecięciu przewodu łączącego czujnik z modułem
(przeważnie kolor różowy lub żółty)



•PRZEKŁADNI-WARIATOR 2T i 4T)
Tuleja w wariatorze (zbyt długa) powoduje, że talerze wariatora nie schodzą się
ze sobą co obniża prędkość skutera



•KOLANKO TŁUMIKA
Tutaj możemy również rozróżnić dwa rodzaje blokady
1- mniejsza średnica kolanka dydechowego - wymiana na nowe o większym przekroju
2- prostopadła rurka tzw."zawirowacz" - należy odciąć i zaspawać otwór pozostały
po odcięciu. W tym miejscu należy dodać, że "dodatkowe" spaliny nie wracają
spowrotem do silnika co powoduje jego duszenie ale odcięcoe powoduje, że silnik
wolniej się nagrzewa - mogą wystąpić większe problemy zimą



•7-Poza podstawowymi i najczęściej stosowanymi blokadami spotkać można
jeszcze ograniczenia typu:


- Zwężona lub przydławiona średnica króćca dolotowego
- Ograniczenie dopływu paliwa (filtr paliwa)
- Zastosowanie katalizatora spalin
- Przekładnia napędowa tylnego koła -różne przełożenia
- Rolki wariatora - różne masy (ciężar) rolek
 

 
 
Zdejmując blokady zmieniamy charakterystykę pracy silnika
i zawsze konieczna jest regulacja gaźnika.
Często o tym zapominamy.


 



Powrót
Strona główna |  e-sklep |  Kontakt 3916271 wywołań od 18 września 2009 Copyright © 2013 oscGold