http://www.sportowefakty.pl
http://www.sportowefakty.pl
http://www.przegladsportowy.pl
http://www.przegladsportowy.pl
http://www.przegladsportowy.pl
http://www.sportowefakty.pl
http://www.przegladsportowy.pl
http://www.sportowefakty.pl/
http://www.przegladsportowy.pl/
http://www.sportowefakty.pl/
http://bez-hamulcow.przegladsportowy.pl/
http://www.sportowefakty.pl/zuzel/
http://www.sportowefakty.pl/
http://www.sportowefakty.pl/
http://www.sportowefakty.pl/
http://www.przegladsportowy.pl/
FIM stoi na stanowisku, że nie ma sensu dopuszczać coś tylko na jeden rok (2014).
Naszym zdaniem są to ewidentne działania monopolistyczne ale czekamy na oficjalne pismo.
Dziękujemy wszystkim,którzy do tej pory zaoferowali nam pomoc prawną w zakresie prawa europejskiego.
08.02.2014 -
Wyjaśnienie zapisów regulaminu technicznego
W związku z bardzo dużą ilością zapytań dotyczącą budowy tłumika oraz komentarzami
osób kreujących się na "ekspertów" postaramy się wyjaśnić obowiązujące zapisy dotyczące
wewnętrznej budowy tłumików:
31.03 Construction requirements
The silencer must be of a mechanical or "baffle" type, depending only on the position of
permanently fixed internal pipes and plates to achieve the required maximum sound level.
A straight tube, directly connecting inlet and outlet of the silencer, without deflection of
exhaust gas, is not permitted.
An exhaust extraction (megaphone) effect must not be caused by the positioning of any
tapered, conical or other shaped parts.
The silencer must be made as one complete, sealed unit, without any removable parts.
Tłumik musi być mechaniczny lub "przegrodowy", może posiadać tylko na stałe
zamontowane wewnętrzne rurki i płytki blaszane, pozwalające osiągnąć wymagany,
dopuszczalny poziom głośności.
Prosta rura, bezpośrednio łącząca wlot i wylot tłumika, bez odchylenia strugi spalin,
jest niedozwolona. Efekt wydalania spalin nie może być osiągany przez zastosowanie
jakichkolwiek zbieżnych, stożkowych lub w inny sposób ukształtowanych części.
Tłumik musi być wykonany w jednej kompletnej, zamkniętej obudowie, bez wymiennych części.
Jak widać powyżej nigdzie nie ma zakazu przelotowości. A zapis: "
Prosta rura, bezpośrednio
łącząca wlot i wylot tłumika, bez odchylenia strugi spalin jest niedozwolona" określa, że
niedozwolone jest zastosowanie rury wewnętrznej na
całej długości tłumika od wlotu do
wylotu spalin. Nasz tłumik nie posiada wewnętrznej rury na całej długości, a spaliny
posiadają tzw. komorę rozprężną oraz możliwość odejścia spalin na boki (czyli odchylenie spalin).
Oczywiście nasz tłumik nie jest rozbieralny.
Dodatkowo należy zauważyć, że zapis tego punktu obowiązywał już w 2001,2003r, 2006r..... i nadal
czyli w latach kiedy w użyciu były stare tłumiki przelotowe.
Wtedy polscy "eksperci" nie zgłaszali uwag.
Jednocześnie ponownie wyjaśniamy, że użycie materiałów izolacyjnych/tłumiących od 2015r
przy budowie tłumików dozwolone będzie tylko w celu zmniejszenia temperatury zewnętrznej
korpusu. Materiał ten nie będzie mógł mieć styczności z komorą spalania.
Więc nieprawdą jest, że będą "mogły wrócić tłumiki z wkładkami jakie były w latach 80 i 90-tych"
gdyż wtedy materiał wyciszający mógł mieć styczność z komorą spalania.
Kwestię takiej budowy wyjaśnialiśmy już powyżej.
Tak wygląda tłumik z prostą rurą, bezpośrednio łącząca wlot i wylot tłumika.
Nasz tłumik nie posiada wewnętrznej rury na całej długości.
Dlatego komentarze osób, które nie znają budowy i nie widzieli naszego tłumika są nie na miejscu.
Pozdrawiamy
Dział Techniczny Moto-Service
http://www.sportowefakty.pl/
http://www.sportowefakty.pl/
http://www.przegladsportowy.pl/
http://www.przegladsportowy.pl/
http://www.sportowefakty.pl/
Grupa KIBICÓW „Inicjatywa Polski Żużel” sygnowana przez PSŻ Poznań prosi wszystkich kibiców
o podpisanie petycji:
09.02.2014 -
Polski tłumik nie otrzymuje homologacji FIM
Z nieoficjalnych informacji jakie otrzymaliśmy do tej pory wynika, że przedstawiciele FIM
nagle mają zastrzeżenia do budowy konstrukcji tłumika, a konkretnie do tego ,że tłumik jest
przelotowy. Warto zaznaczyć, że do tej pory FIM tego nie kwestionował (nastąpiło to dopiero po
wypowiedzi jednego z polskich "ekspertów") Zapis regulaminu na który powołują się urzędnicy
obowiązuje od ponad 15 lat, a więc obowiązywał również w czasach kiedy w użyciu były "stare"
tłumiki przelotowe - nie dotyczy więc "przelotowości" naszego tłumika gdyż jak wcześniej
wyjaśnialiśmy nasz tłumik nie posiada wewnętrznej rury na całej długości, a spaliny posiadają
tzw. komorę rozprężną oraz możliwość odejścia spalin na boki (czyli odchylenie spalin).
Ponieważ drugim "zarzutem" jest brak pozytywnych testów głośności prezentujemy poniżej
oficjalne wyniki testów jakie otrzymaliśmy z FIMu:
- The max rpm: 11.000
- These are the results:
GM with POLDEM silencer test 1: 113.0, 113.6, 113.1
GM with POLDEM silencer test 2: 112.7, 112.9, 113.3
Jawa with POLDEM silencer test 1: 114.0, 112.2, 112.6, 112.8
Jawa with POLDEM silencer test 2: 112.7, 112.1, 112.6
Limit głośności na 2014r to 115dB(+2dB) a od 2015r 112dB (+3dB błąd pomiaru)
Tłumik spełnia więc wymogi zarówno na 2014r jak i na 2015r.
Informujemy również, że dla porównania posiadamy wyniki głośności tłumików KING oraz DEP
przesłane do nas przez FIM badane tą samą metodą pomiaru i przy tej samej prędkości obrotowej!!
Obecnie oczekujemy na oficjalny dokument z FIMu o nieotrzymaniu homologacji.
11.02.2014 - Otrzymujemy odpowiedź z FIM
"Wyniki ponownego testu są obiecujące i nie będą publikowane" (my również ich nie otrzymamy).
"Były one wyższe od pierwszego testu, a tłumik przekroczył granicę 112dB.
W związku z tym tłumik POLDEM nie może otrzymać homologacji"
W piśmie tym nie ma ani słowa o nieprawidłowościach w budowie wewnętrznej tłumika
oraz o przyczynach braku homologacji na 2014r
Wszystkim którzy pomagali i popierali wejście na rynek naszego wyrobu jak również tym,
którzy od początku skutecznie nam to utrudniali bardzo serdecznie dziękujemy i pozdrawiamy.
04.03.2014 - Przemysłowy Instytut Motoryzacji w Warszawie przeprowadza specjalistyczne badania tłumika.
11.03.2014 - PIMot potwierdza, że tłumik nie przekracza norm głośności.
17.04.2014 - Otrzymujemy z PIMotu potwierdzenie, że tłumik nie posiada wad w budowie wewnętrznej
co zarzucali niektórzy przeciwnicy wprowadzenia tego produktu oraz spełnia normy głośności
określone w regulaminie.
ROK 2014
W tym roku zbudowaliśmy nowszy model tłumika POLDEM.
Główną zaletą tej wersji jest bardzo małe przenikanie ciepła, czyli najkrócej mówiąc tłumik nie nagrzewa się.
Jest krótszy od poprzedniego i dużo lżejszy- waży 3 kg.
czerwiec 2014 - wysyłamy tłumik (w wersji malowanej- nie chrom) do FIMu.
W związku z informacją, że testy tłumików odbędą się po zakończeniu sezonu żużlowego oraz uwagą ,że
wszystkie dotychczasowe tłumiki były chromowane zbudowaliśmy wersję tego tłumika w chromie.
Żaden punkt regulaminu nie nakazuje wykończenia chrom.
wrzesień 2014 - wysyłamy drugi tłumik (chrom) do FIMu
październik 2014 - testy które były zaplanowane na 12.10.2014 zostały przeniesione na listopad z powodu
niedostarczenia tłumików przez innych producentów.
28 listopad 2014 - w miejscowości
Hollingbourne (wieś w Anglii, w hrabstwie Kent, w dystrykcie Maidstone. Leży 8 km na wschód od miasta Maidstone i 60 km na południowy wschód od centrum Londynu)
odbywają się testy tłumików.
Nowe przelotowe tłumiki POLDEM uzyskują (rewelacyjne) wyniki głośności: 111,6 i 111,7 dB przy 11000obr.
Niestety zastosowana blacha obudowy zewnętrznej okazała się za cienka, powstały delikatne pęknięcia
i FIM ponownie nie dopuścił naszego tłumika do użytkowania podczas zawodów żużlowych.
Budujemy więc identyczny tłumik lecz o nieco grubszej ściance zewnętrznej.
W związku z nieprawdziwymi informacjami oraz nierzetelnymi komentarzami ukazującymi się
w niektórych mediach informujemy że nasz tłumik mieści się w normie głośności 112+3dB.
Lecz nie wiadomo dlaczego FIM prosi nas o kolejny egzemplarz do następnych testów.
Informujemy również, że wbrew wypowiedzi jednego z polskich "ekspertów" pomimo zmiany metody pomiaru stare tłumiki przelotowe nie spełniają obecnych wymogów.
22 grudzień 2014 - ponownie w miejscowości
Hollingbourne (wieś w Anglii, w hrabstwie Kent, w dystrykcie Maidstone. Leży 8 km na wschód od miasta Maidstone i 60 km na południowy wschód od centrum Londynu)
odbywają się testy tłumików.
Pomimo bardzo wielkich problemów dostarczamy nasze tłumiki do kolejnych testów. W Szwajcarii zaginęła paczka z naszymi tłumikami o czym zostaliśmy poinformowani dwa dni przed testami. Udało nam się znaleźć połączenie lotnicze z Berlina (a tuż przed świętami nie było to łatwe).
Podsumowując w ciągu 2 lat wysłaliśmy do testów sześć różnych modeli tłumików PolDem.
Jest już pewne że tłumik DEEP (przelotowy - ale zwężony wylot do około 30mm) otrzymuje homologację
od 2015 (#FIM26AY15)
Odczuwamy satysfakcję iż nasze działania przyczyniły się do powrotu tłumików przelotowych,
gdyż ma to znaczący wpływ na bezpieczeństwo startujących zawodników.
Udowodniliśmy również, że można stworzyć tłumik przelotowy odpowiadający określonej granicy głośności.
Do tej pory nie zależało na tym wiodącym producentom tłumików.
6 styczeń 2015 - otrzymujemy informację, że jeden z "przelotowych" tłumików Poldem spełnia normy określone w regulaminie technicznym dotyczącym budowy tłumików na 2015r. Poldem przeszedł testy czyli nic nie stoi na przeszkodzie aby dostał homologacje , raczej formalność.
9 styczeń 2015 - otrzymujemy nadany numer homologacji FIM 06BP78
Odpowiadając na nieprawdziwe artykuły internetowe informujemy, że waga homologowanego tłumika
Poldem to ok.3kg, a wewnętrzna rura użyta do budowy tłumika ma średnicę 50mm..
Tłumik PolDem 2015
DYSTRYBUCJĄ TŁUMIKA ZAJMUJĄ SIĘ AUTORYZOWANI DEALERZY:
"2" lub "3" na uchwycie oznacza,
że tłumik pochodzi
z serii z ulepszoną przednią ścianą.